امروز: سه شنبه 11 اردیبهشت 1403
عنوان عکس اسلایدر عنوان عکس اسلایدر عنوان عکس اسلایدر
نویسنده:
تاریخ: شنبه 16 آذر 1398
بازدید: 131

پذیرفتن حضانت یک وظیفه و تکلیف است

 

یکی از مسائلی که زمینه سؤاستفاده را برای برخی فراهم آورده است ، حق یا تکلیف بودن حضانت است، چنانچه حضانت را حق ابوین بدانیم این فرصت را برای پدر و مادر ایجاد می کند تا به راحتی حق حضانت خود را سلب کنند و دیگر وظیفه ای نسبت به تربیت ونگهداری از طفل نداشته باشند، این امر مغایربا قانون مجازات اسلامی مشاوره حقوقی طلاق توافقی و شرع مقدس می باشد، قانون مجازات اسلامی مشاوره حقوقی به صورت رایگان فردی را که حضانت طفل به وی سپرده شده ولی او از حضانت طفل امتناع ورزد و تکالیف و وظایف خود را نسبت به نگهداری و تربیت طفل به نحو احسن انجام ندهد مجرم شناحته ومجازات کیفری برای آن در نظر گرفته است . بنابراین با توجه به شرع و قانون جمهوری اسلامی ایران حضانت یک تکلیف است که پدر و مادر نسبت به کودک خود دارند و نمی توانند حضانت را سلب کنند در صورت امتناع از پذیرفتن حضانت و عدم انجام وظایف خود در قبال کودک ضمن سلب حضانت به مجازات کیفری جزای نقدی در جه ۸ محکوم خواهد شد.

 

 

وکیل ارزان حضانت فرزند

 

وکلای دل سوز گروه حقوقی عدل جویانبا درنظر گرفتن مشکلات مالی مردم ، هزینه های مربوط به پیگیری پرونده ی حضانت را به پایین ترین حد خود رسانده است تا همه مردم بتوانند از خدمات وکیل حضات گروه حقوقی عدل جویان بهره مند شوند ، با گروه حقوقی عدل جویان نگران هزینه های اخذ  مشاوره حقوقی حضوریبرای پیگیری پرونده ی خانواده نباشید،. برای بهره مند شدن از خدمات به صرفه ترین و ارزان ترین وکیل حضانت تهران با وکلای گروه حقوقی عدل جویان در ارتباط باشید.

اولویت بندی و مراتب حضانت از طفل

 

مطابق قانون مشاوره حقوقی به صورت تلفنی دردرجه اول حضانت از طفل حق و وظیفه پدر و مادر است اما اگر روزی پدر یا مادر طفل فوت کند یا به هر دلیلی صلاحیت لازم برای حضانت را از دست بدهد، جد پدری طفل حضانت و مسئولیت نگهداری از طفل را باید بر عهده بگیرد،بهترین مرکز مشاوره حقوقی چنانچه جد پدری طفل هم فوت شود یا صلاحیت لازم برای حضانت را از دست بدهد نوبت به وصی منصوب از جانب پدر ومادر برای حضانت طفل می رسد. شرایط لازم برای اخذ حضانت فرزند در مشاوره حقوقی حضانت به شکل مفصل بیان شده است که می توانید برای مطالعه ، به مشاوره حقوقی حضانت مراجعه کنید.

  https://adljooyan.com

بخش نظرات این مطلب


کد امنیتی رفرش